Все повече потребители започват да намаляват осезаемо и съзнателно времето, което прекарват в социалната мрежа, съобщава www.vesti.bg, позовавайки се на проучване на Pew Research Center, което посочва, че 42% от американските потребители са си взели почивка от сайта през последната година, а 74% са предприели някакви мерки за намаляване на времето, което прекарват в него.
Намаляването на интереса на потребителите към Facebook обаче не е свързано чак толкова със скандалите. Социалната мрежа затвърждава и ускорява тенденцията, че не може да задържи интереса на по-младите потребители. Средно 44% от потребителите на възраст между 18 г. и 29 г. са изтрили мобилното приложение, което е над двойно и тройно повече спрямо следващите възрастови групи.
Към неспособността на Facebook да задържи интереса се прибавят и скандалите. Те може да нямат основна роля, но са капката, която прелива чашата и мотивира потребителите да се откажат от социалната мрежа или най-малкото да ограничат значително нейната употреба.
Facebook се опитва да контрира тази тенденция с активно участие в дебатите за защита на личните данни и борбата срещу фалшивите новини.
Освен това Facebook разчита и на нови функции и услуги. Компанията работи по услуга за онлайн запознанства, която ще е хем част от Facebook, хем отделна от личния профил. Освен това залага повече и на онлайн видеото и се стреми да бъде по-голям конкурент на YouTube. За сега обаче тези функции и услуги се реализират твърде бавно, за да могат да имат някаква роля в задържането на интереса на потребителите.
Uyxtim преди 2 години
Uyxtim преди 2 години