
Най-мощният запазен парен локомотив в Европа е българският „Баба Меца“

Ретро влакът пристига в деня, когато ще бъде коронясана Царица Роза 2024, и е договорен с Български държавни железници. Той ще отпътува от Казанлък на 1 юни.
Продажбата на билети за ретро влака ще започне в края на м. април и закупуването им ще бъде възможно от всяко населено място в страната.
Парните локомотиви за пръв път са разработени във Великобритания в началото на 19 век и се използват за железопътен транспорт до средата на 20 век.
Най-мощният запазен парен локомотив в Европа е българският „Баба Меца“ – прякор, даван на локомотивите от серия 46.00, тъй като са мощни и бавни. Влакът с експлоатационен номер 46.03 е произведен през 1931 г. в полската локомотивна фабрика H. Cegielski – Poznań и е в движение до наши дни.
От началото на 20 век парните локомотиви постепенно започват да бъдат измествани от електрически и дизелови локомотиви, а железниците напълно преминават към електрозахранване след края на 1930-те години. По-голямата част от парните локомотиви са изведени от експлоатация към 1980-те години, макар някои от тях все още да осъществяват превози по туристически маршрути.
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!