„За мен е много важно, да фокусираме вниманието към Казанлък, да промотираме розата като символ на Казанлък, а Долината на розите и тракийските царе – като атрактивно туристическа дестинация“, каза пред участниците в първа по рода си среща на заинтересованите в този процес страни, министърът на туризма Николина Ангелкова. Срещата се проведе в новия Музей на розата по инициатива на министъра и при домакинството на Община Казанлък. Наличието на новия Музей на розата, според министъра, е още един фактор, който е в полза на идеята за популяризиране на Казанлък и цялата Долина. Хотелиери, розопроизводители, ресторантьори, представители на местния Съвет по туризъм, директори на общински културни институти, дойдоха на срещата, която бе водена от кмета Галина Стоянова. Липсата на висококатегорийни хотели от 4 и 5 звезди, бе изтъкната от министър Ангелкова като основен проблем пред задържането на туристите в региона ан Казанлък. Последните анализи показват, че именно такава база привлича туристите, аргументира се министърът. Като активност от страна на министерството в полза на Казанлък, Ангелкова посочи включването на Казанлък като един от центровете на 9-те нови туристически района в България, както и популяризирането на Долината в рамките на един от националните туристически маршрути. Регионът на Казанлък е и сред определените от министерството маршрути по избор, които ще се предлагат на участниците в първата международна конференция наесен в София, по темата за древните цивилизиции и култури. В рамките на форума ще се рекламира и тракийската култура, един от чиито центрове у нас, е и Казанлък.

Повече активност от местните общности, очакват от Министерството на туризма, във връзка с инвестициите и учредяването на тъй наречените в новия ресорен закон, организации за управление на туризма. Организациите са общности, които ще обединяват поне 4 общини в даден регион, при задължителното присъствие на града-център на съответния туристически район, какъвто център е и Градът на розите. В тези нови общности, се предвижда участие и на бизнеса, както и на други заинтересовани страни по места. Нито една такава организация у нас още не е създадена, по въпроса се работи единствено в района на Варна и Смолян, чрез Община Родопи, съобщи министър Ангелкова. Тя информира участниците в срещата за включването на Севтополис в Инвестиционната карта, която министерството е направило наскоро, с цел активизиране на предложенията към бизнеса, с насочване вниманието към определени места в страната, които имат туристически потенциал за развитие. Предложението за Севтополис е подадено от Община Казанлък.
Нов минутен клип за маслодайната роза, показа Ангелкова за пръв път в Казанлък. Клипът, който ще се дообработва, показва розов цвят, градини и девойки в народни носии, на фона на Балкана.
Слаба активност от изказвания беляза срещата с министъра, въпреки подканите от кмета Стоянова, за повече участници в свободната дискусия по проблемите на туризма в региона на Казанлък. Проблемът с намирането на инвеститори в региона на Карлово и Сопот, постави Деян Дойнов, кмет на Сопот, който попита за възможностите по програмата за селсикте райони на ЕС и публично-частните партньорства. Зам.кметът на Павел Баня – Йордана Енева изтъкна липсата на кадри за бизнеса като основна спънка пред местните хотелиери и ресторантьори, въпреки наличието на специализирано училище в Павел баня, чиито възпитаници, преобладаващо роми, се оказват нежелани от работодателите в региона.
Друг нерешен въпрос за развитието на туризма в малките общини, който Енева помоли Ангелкова да постави пред правителството, е лошото сътояние на пътищата до населените места след отбивките от централните пътни артерии, какъвто е случаят с Павел баня. От началото на следващата година, оборотите на хотелите ще се отчитат през директна връзка с НАП, оговори министърът на искане на Енева за спешно легализиране на паричните потоци в бранша, за които не е тайна, че се правят опити за прикриване на действителните приходи.
Благодарност към Министерството на туризма за отличното сътрудничество и бързото решаване на поставените от Община Казанлък проблеми, изказа кметът Стоянова, която очерта приоритетите в близките години пред местната власт, в политиката за развитие на туризма: освен културното наследство и фестивалния туризъм, Общината ще насочи усилия, за промотиране на района на язовир Копринка и балнеовъзможностите на региона, богат на минерални води. В тази връзка, вече има Наредба на Общинския съвет, която създава предимства за инвеститорите, които имат интерес към изграждането на нови обекти, подчерта кметът. Едва 25 хиляди лева постъпват в Общината от туристически данък, стана ясно на срещата, 160 хиляди са приходите в местния бюджет на Павел баня от тая дейност, в Сопот се събират едва 2 хиляди лева.
Министерството на туризма полага усилия за маркетинг и рекламиране на българските туристически обекти, но инициативата за развитие, си остава в ръцете на хората по места, акцентира на няколко пъти министър Ангелкова пред участниците в срещата, която имаше за цел да набележи конкретни стъпки в в посока развитието на сектора в региона, но в крайна сметка, успя поне да набележи някои от основните проблеми. Казанлък ще има своя висококатегориен хотел, въпрос на време е, каза в края на срещата председателят на местното Сдружение на хотелиерите и ресторантьорите, Костадинка Василева, собственик на група от водещи хотели и ресторанти в Казанлък.
Силната емоция и незабравими преживявания по време на гостуването си в Казанлък на Празника на розата, е една от провокациите, довела Ангелкова на днешната среща тук, която по думите на кмета Галина Стоянова, е първа по рода си, но в бъдеще местната власт очаква бизнесът в туризма, заедно с Общината, да работят още по-сериозно в името на целта – превръщането на Казанлък в атрактивна за посещение дестинация.