Еротика, фотография, фотожурналистика в изложба на Веселин Боришев
На 23 януари 2024 година от 17.30 часа в Музея на фотографията и съвременните визуални изкуства в Казанлък ще бъде открита изложбата FRAMING на Веселин Боришев. Авторът има интересен професионален път като фотожурналист, като от 2019 година е в „Свободна Европа“ – фоторепортер на свободна практика.

Фрейминг, в буквален превод, означава рамкиране. В журналистиката това е поставянето на събитията и темите в определена перспектива, в „рамка“. Проектът „Фрейминг“ прави същото. Авторът избира стари използвани рамки, намерени при антиквари, бит пазари или на боклука. За всяка конкретна рамка, която сам реставрира и понякога променя, избира една снимка от архив с над 10 000 еротични кадри, снимани в продължение на повече от 20 години, и я манипулира дигитално, така че заедно с рамката да постигне внушението, което желае. Показването не просто на еротични снимки в рамки, а на целия процес на манипулиране на крайното възприятие на публиката, е първата концептуална нишка в проекта на Веселин Боришев FRAMING (Фрайминг).

Втората концептуална нишка е личното отношение. По аналогия с гонзо журналистиката, при която журналистът не отразява събитията, а участва в тях, в този проект творецът, който освен артист, е и изявен български фотожурналист, създава еротични фотографии без да използва модели. Творбите са базирани предимно на кадри от личния живот на фотографа и точно заради това обектите в тях не са просто обекти, а герои - имат характер и излъчване, въпреки че са анонимни.
В резултат на проекта е създадена колекция от над 250 фотографски произведения в различен стил и емоция, и с многообразие от размери - от миниатюрно кръгче с диаметър 8 см до рамка с ширина 1 метър.

Освен че показва творби с художествена стойност, изложбата е необичаен поглед върху процеса на експониране на фотографски произведения. Докато обикновено първо се снима, после се принтира и най-накрая се мисли за подходяща рамка, в проекта „Фрейминг“ се започва отзад напред – първо от рамката. Това е оригинална идея, която би предизвикала интерес в публиката.

Друг иновативен принос е демонстрирането на немислимата на пръв поглед колаборация между художествена фотография и фотожурналистика. В основата и на двете описани концепции – и манипулирането на възприятието на публиката, и личното отношение при гонзо снимането, стоят инстинктите на фоторепортера, преминали през емоциите и въображението на твореца, за да се получи въздействаща фотография с висока художествена стойност.

В Музея на фотографията и съвременните визуални изкуства в Казанлък ще бъде показана малка част от колекцията на автора. Освен това, ще бъдат представени албумите „ОХ, спомняте ли си госпожо“; „О, спомняте ли си Бай Хой“', „Етаж 13“.