
„Тази практика все още не е нормативно регламентирана, което е предпоставка за напрежение между родителите, учителите и останалите участници в образователния процес”, подчерта Донка Симеонова и поиска позицията на МОН по темата по информация от БСП-Казанлък. Тя връчи на министъра становището на сдружението „Защита правата на хората с аутизъм в България”. Според правозащитниците, нужни са промени в осигуряването на допълнителна подкрепа на деца и ученици със СОП. Изследвания сочат, че тези деца, считани доскоро за труднообучаеми, при подходяща подкрепа показват равни, а в някои случаи, и по-високи умения спрямо връстниците си.
Според министъра, приобщаващото образование е изведено в приоритет и предстои Наредбата да бъде променена. „Тогава официално личният придружител ще може да влиза в училище с детето или ученика, ще му бъдат възложени съответните нормативни отговорности и изисквания за присъствието в учебните часове, като част от екипа за допълнителна подкрепа. Тя е от изключителна важност, защото се осъществява от човека, с когото детето е изградило доверителна връзка и е признат от него за авторитет”, коментира Симеонова.
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!