Мобилните операторите се съгласиха с Комисията за защита на потребителите (КЗП) доброволно да внесат корекции в текстове на договорите, свързани с предсрочното им прекратяване от абонатите, съобщиха от комисията.
Ще бъдат въведени лимити на неустойките за предсрочно прекратяване – до три стандартни месечни такси.
Променените клаузи премахват задължението на абонатите да възстановяват под формата на неустойки предоставените от страна на операторите „отстъпки“ от цените на месечни абонаменти и от цените на закупени в брой или на лизинг крайни устройства. Правото на операторите да претендират възстановяването на отстъпки е прецизирано да се отнася само за част от реално предоставените отстъпки, а не за отстъпки за бъдещ период, каквато възможност предвиждаха старите текстове, обясняват от КЗП.
Променените клаузи ще се прилагат за всички действащи договори, считано от датата на влизане в сила на промените при спазване на сроковете съгласно Закона за електронните съобщения. Промените няма да се отнасят към договорите, които вече са били прекратени.
Мобилните оператори успяват да намерят начин да печелят и от това ограничение, защото стандартните такси често са по-високи от заплащаните от клиента. При заявление за предсрочно прекратяване на договора клиентът изведнъж разбира, че сумата, която е плащал досега, е била промоционална, а неустойката е за съвсем различна сума.
КЗП призовава потребителите да бъдат бдителни и да докладват за всички съмнителни клаузи в бъдеще.
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!