КЗП започва проверки за нелоялни практики преди празниците Комисията за защита на потребителите (КЗП) започва масови проверки за нелоялни търговски практики преди празниците по време на обичайните промоционални кампании в магазините.
Председателят на комисията Стоил Алипиев посочи, че едно от най-важните задължения за търговците е стоката да бъде продавана на възможно най-ниската цена в продължение на един месец. По думите му е задължение на контролния орган да установи дали съобщението за намаление се прилага правилно, дали то се прилага от най-ниско прилаганата цена, дали е дадена пълната информация на потребителя, включително и старата цена, от която се прави намалението, защото това е едно задължение на търговците.
Алипиев подчерта, че едно от най-честите нарушения е непосочването на старата цена, от която се извършва намалението. Така потребителят не може да вземе информиран избор, добави той.
По традиция Черният петък официално е последният петък от ноември, но търговците в надпревара се опитват да изпреварят събитията, затова наблюдаваме Черен четвъртък, Черен месец, Черен уикенд. Светят червени лампички до 30%, до 90% намаление. Емоционалното пазаруване е най-големият подводен камък, но клиентът трябва да знае, че има право в 14-дневен срок да върне закупената стока, съветват експерти.